HTML

Ernyőblog

Botcsinálta kezdő siklóernyős szenvedelmei..

Linkblog

Flycamone2 2. felvonás

2010.04.05. 10:38 :: Sparhelt

A hétvégén, siratva az elszállt repülési lehetőséget, a régóta tervezett projectet valósítottam meg, és a sisakkamerám bővítésébe fogtam. A képen látható konstellációt készítettem el, ami egy elemtartó és egy kapcsoló felerősítéséből állt, mert azt tapasztaltam, hogy a kamera idő előtt kikapcsol, és ennek az okát az elégtelen tápellátásban gondoltam. A specifikáció szerint a tápbemeneten max 5V-ot vár a készülék, amit 4db sorba kötött ceruzaakkumulátorral (cellafeszültség 1.2V) akartam biztosítani. Szerencsétlenségemre megtaláltam az egyetlen, természetesen magyar nyelvű pdf leírást a bekötésről, ahol a tápbemenet fel volt cserélve így először ezt a megvalósítást próbáltam ki. Természetesen nem működött. Azután a többi leírásból egyértelműen kiderült, hogy a tápbekötés teljesen rossz - a jó megoldással sem akart már a műszer működni, ebből levonható tanulság szerint, vagy én tettem tönkre a helytelen bekötéssel, vagy nem így működik a dolog. Bánatomban darabokra szedtem a kamerát - most itt van az asztalomon. Egy 220mA-es LiPo akksi van benne, amit előrelátóan hozzáragasztottak az alaplemezhez, így károsodás nélkül le sem szedhetem - nem úgy mint a youtube-os videón szereplő társainál, ahol az akkukat egy mozdulattal cserélhetik, ráadásul azoknál a változatoknál a tápellátás bontható, nálam egy rövid dróttal az alaplemezhez van forrasztva. A készülék specifikációja szerint és a tapasztalataim összevetése során azt a következtetést vontam le, hogy a vásárlás pillanatában sem tudta az akku azt, amit ígértek, így valószínű, hogy egy használt kamerát sózhattak rám. Bár mindene megvolt, mégis úgy gondoltam akkor, hogy nem originál csomagot vettem át, de most, hogy bebizonyosodott, hogy az akku egy évet sem bírt ki (pedig alig használtam) és már tölteni sem lehet - mégis úgy gondolom, lehet benne valami. Arra gondoltam, hogy bár az eredeti akksit benne kell hagynom, a kivezetéseit elvágom, és az eredeti tápcsatlakozón keresztül kívülről fogom megoldani a tápellátását. Ha nem sikerül, akkor sajnos ezt a pénzt bebuktam.. 

komment

Címkék: blog kamera flycamone2

süti beállítások módosítása