HTML

Ernyőblog

Botcsinálta kezdő siklóernyős szenvedelmei..

Linkblog

Tanulságok

2011.09.13. 14:44 :: Sparhelt

Hétvégén volt repülés - mivel szerencsére a tervezett biciklis kirándulás elmaradt - igaz a szüret is. Azt hittem, hogy csupa pozitívumról számolhatok be ezzel kapcsolatban, hiszen elkészült a tokom, próbálhattam volna a kamerát és amúgy is annyira izgultam mintha első repülésem lenne vagy ahogy a szűzlány izgul az első komoly randija előtt. Az idő jó volt, a levegő meleg, az alapszél gyenge, de erős termikus befújások voltak, utóbbiak változó irányból. Kettőre mentem, így elsőnek én repültem. A felszállás sima volt, kerestem a termikeket, több gyenge emelés volt, aminek a magját nem sikerült megtalálni, így előbb utóbb a földre kényszerültem. A leszállás sokkal bonyolultabb volt, mint ahogy elsőre kinézett, vad emelések voltak közvetlen talajközelben, így a kinézett helyre nem is sikerült letennem magam. Másodjára végig süllyedésben voltam, így alig értem vissza a starthelyre. A nálam tapasztaltabbak szerint egy nagy termik leáramlási zónájában voltam, de a termiket nem volt magasságom megkeresni, így azért iparkodtam, hogy elég legyen a magasságom a visszaéréshez, illetve, hogy közben esetleg fogjak is valamit. A visszatérés nagyjából sikerült, emelés viszont megint csak az utolsó pár méteren volt, amit nem mertem megkockáztatni, így leszálltam. A harmadik kísérlet elvette a kedvem a továbbiaktól. Oldalas szélben indultam volna neki, de többször elbénáztam a dolgot, és összeomlott a kupolám. Állandó hibám - mikor tolom előre az 'A' hevedereket és valamelyik oldalt meg kellene fékezni, akkor kiejtem a kezemből a hevedert, pedig még tolnom kéne, így nem jön fel az ernyő rendesen és vége a világnak. Legutoljára hanyattstarttal próbálkoztam, de ott meg az a bajom, hogy szépen feljön a kupola a fejem felé, de a fordulás idejére megállok és közben lelazulnak a zsinórok és összedől az egész, pedig fordulás közben is hátrálni kellene. (Persze az elméletet tudom, de gyakorlatban nem megy.) Ebből az alkalomból sikerült végül nagyot taknyolni, így tele vagyok horzsolásokkal és allergiás gyulladással, így aznapra feladtam a dolgot. További tanulsága az esetnek, hogy mivel annyira izgultam, nem tudtam enni sem, így gyakorlatilag egy üveg szódavízen kívül mást nem faltam aznap, így már halálosan fáradt is voltam. Amikor elborultam és rámesett az ernyő, kedvem lett volna ott lepihenni egy kicsit, csak a többiek azt hihették volna, hogy meghaltam, így letettem róla. Külön üröm az ürömben, hogy a készített felvételek sem ütik meg a mértéket, hogy kitehessem ezeket, úgyhogy még azzal is játszanom kell odahaza..
 

komment

Címkék: blog siklóernyő csörlés

süti beállítások módosítása