HTML

Ernyőblog

Botcsinálta kezdő siklóernyős szenvedelmei..

Linkblog

Trike szállítás

2014.07.04. 15:10 :: Sparhelt

Eszembe jutott az eszme, főleg azután, miután eljöttem olyan dicstelenül a legutóbb egy olyan utcából, ahol szemmel láthatóan nem szerettek, mert nem tetszett nekik a képem, hogy praktikus lenne, ha a trike felkötözése nem tartana órákig és nem kellene félnem attól, hogy esetleg menet közben leesik. Szóval az eredeti idea szerint egy létrára kötöztem rá - ezt továbbra is jó ötletnek tartom, úgyhogy ez az állapot megmaradt. Eleddig azt csináltam, hogy a létrát felkötöztem a kocsi tetejére és a trikét valahogy felküzdöttem a tetejére, de ez nem volt komfortos érzés, ráadásul ahhoz nehéz és bizonytalan is, hogy a fejem fölé emeljem és manőverezzek vele. Született egy adapter, ami illeszkedik a létrára. Előbb vasból és zártszelvényekből képzeltem el, de miután nem értem el a hegesztőt, úgy gondoltam, hogy kipróbálom fából, aztán meglátjuk.

trike1.jpg

Az eszköz itt látható a létrára illesztve. Két kis gátat is terveztem rá, ami a trike vázát támasztja meg középen. A fa kellően rugalmas a szállításhoz, ugyanakkor merev is. Kétséges egyelőre az, hogy mondjuk 100km után is ilyen fickósan fog-e kinézni, de amíg nem próbálom ki, addig nyilván ez sem derülhet ki. A felkötözéshez kell még egy doboz, amivel meg tudom emelni a létra egyik felét, hogy a trike kerekei ne érjenek le a földre, hogy a léc végén lévő, tengelytámasztók meg tudják emelni a tengelyt.

trike2.jpg

A trike elején a keresztbe fordított kerék belefekszik a létra fokai közti résbe, ehhez a kétrészes létra kisebbik részét kellett használnom. Az első rész külön rögzül egy gurtnival, ahogy a hátsó rész is rá van húzva a motortartó nyílásokon keresztül a létrára és a fakonzolra. A trike nem tud oldalra sem mozdulni, ezt megakadályozza elöl a kerék, hátul a két kis támaszték, ami a vázat tartja középen. A létra így egységes egészet alkot a járgánnyal, együtt mozgathatóak.

trike3.jpg

Ha egy pokrócot borítok a tetőcsomagtartók közé, akkor neki tudom támasztani a trikeot a kocsinak anélkül, hogy újra kellene fényezni az autót a karcok miatt. A létrát hátulról emelve fel tudom tenni a kocsira egyedül is, ami nem egy utolsó szempont, mert az ember csak magára számíthat és sosem tudhatja, hogy lesz-e valaki a repülőtéren, vagy ott, amit én annak gondolok.

trike4.jpg

A cucc a végleges rögzítés előtt így fest a kocsi tetején. Ilyenkor a létrát kell két gurtnival rögzíteni a tetőcsomagtartóval és kész. Ezek után már csak az ernyő és a cuccok  a csomagtartóba, motor a vonóhorogra és indulhat a buli. A levétel ugyanígy történik, csak fordítva. A helyigény kb 2 autónyi. Büszke vagyok magamra..

 

 

komment

Címkék: sport trike siklóernyő

süti beállítások módosítása