HTML

Ernyőblog

Botcsinálta kezdő siklóernyős szenvedelmei..

Linkblog

Fedémes

2011.04.19. 14:54 :: Sparhelt

Megdöbbentő, hogy egy évvel ezelőtt majdnem pontosan azon a napon repültem először, mint idén, Fedémesen. Kétnapos program volt, de szombaton nem értem rá, így a vasárnapot céloztam meg. Nem is baj, mert szombaton az erős szél miatt a domb tetején ücsörgéssel kezdődött az idény, csak délután négy óra után kezdhettek neki a szárnyalásnak. Az út eseménytelen volt attól eltekintve, hogy túlmentem jócskán a lehajtón, Heves környékén kezdett gyanússá válni a dolog, miután eltűnt mellőlem a Mátra, hogy le kellett volna térni, ha oda tartok. Szerencsére a gps mint technikai segítség levitt a pályáról, miután voltam annyira bölcs, hogy egy pihenőben be is kapcsoltam. Egyszer néztem el majdnem egy kanyart, de korrigáltam, így eseménytelen volt az út - viszont legalább szép, mert arra még sosem jártam és azt mondják, hogy a föld amúgy is gömbölyű. Fedémesen jó sokan voltunk, de nem volt tömeg, viszont egy helyi vállalkozó végzett felszállítást. Azt hiszem, ha a síelők megengedhetik maguknak azt, hogy fizessenek a felvonóért, akkor nekem is lehet erre a célra kiadandó pénzem. Minőségi különbség az, ha az embert feltrógerolják ernyőstül a hegyre és nem kell vért és verejtéket hullajtva felvánszorogni a hegyre. A legutóbb kettőnél meg voltam halva, így gépesítve vállalhattam az ötöt úgy, hogy tudtam, hazafelé még be is kell vásárolnom, így nem maradhatok napnyugtáig. A szél jó volt, de forgott mindenfelé, ami állandó átcuccolást jelentett. Gyakoroltam a hanyattstartot is, de vannak még hibáim benne (Például az, hogy fordulás előtt megállok és megelőz az ernyő, meglazulnak a zsinórok, és menthetetlenül elbillen valamerre. A felhúzást menetközben kellene csinálni és így is kellene kifordulni, hogy a zsinórok végig feszesek maradhassanak. Elméletben legalább tudom, hogy mi a helyzet.) viszont a harmadik start, amiről videó is van, legalább elsőre és ebben a stílusban született. Ráadásul majdnem beértem a leszállóba is..

 

komment

süti beállítások módosítása