HTML

Ernyőblog

Botcsinálta kezdő siklóernyős szenvedelmei..

Linkblog

Az első igazi

2011.05.23. 10:44 :: Sparhelt

Azt hiszem már volt hasonló című írásom, de azt hiszem a legutóbbi repülésem mindenképpen megérdemli az első helyet még akkor is, ha ténylegesen már repültem hasonló körülmények között. A dolog úgy esett, hogy a hétvégére csörlősüzem került meghirdetésre. Megcéloztam a szombati napot és bár nem sikerült kezdésre odaérnem, még dél előtt ki tudtam menni. A légkör  eléggé instabil volt, erős feláramlással szép gomolyfelhők híztak körben mindenfelé. Az idei első csörlős felszállásom igazán jól sikerült! 270 méteren oldottam le, és rögtön a pálya végén termiket fogtam. Akkora volt mint egy ház, tehát még én sem tudtam eltéveszteni, sokáig sikerült is benne maradni, a varióm állandó emelést jelzett. Sajnos a TMA miatt nem emelkedhettem tovább, ezért B stallal ereszkedtem kb 100 métert, majd kezdtem újra a körözést. Gyakorlatilag szinte bármennyi időt el lehetett volna ott tölteni, de inkább átmentem a pálya eleje felé, ahol újra sikerült termiket fogni, így ott is sikerült kb 100 méter magasságot összegyűjteni még a leszállás előtt. A második felszállásom egy egyszerű iskolakör volt, nem találtam meg az annyira várt emelést, ugyanígy a negyedik esetben sem, akkor a leoldási magasság volt annyira alacsony, hogy nem értem vissza a starthelyre. Volt egy bátortalan próbálkozásom a pálya közepén, de kis emelés volt, a 'rengeteg' tapasztalatomhoz semmiképp nem illett, ráadásul a modellezőkkel is kölcsönösen zavartuk egymást, így inkább gyalogoltam. A harmadik repülésem szintén jó nagyra sikeredett, a közeledő felhőárnyék szélén sikerült erős emelést elkapni, és több mint fél órát tartott ez is a levegőben. Azután befelhősödött az idő, a környező gomolyok szépen túlfejlődtek és zivatarfelhőkké váltak és a termiktevékenység is leállt, így én is inkább mentem. Volt aki a célraszállást gyakorolta - egész szép sikerrel, volt aki gyakorlásból tekert ki és repült szép nagyot. Az oktatóm (Igazából nem tudom milyen szavakkal illethetem őt anélkül hogy meg kellene neveznem -  oktató, mentor, vagy orákulum?)  meg is jegyezte, hogy nagy 'pofátlanság' célraszállást fizetni majd abból termikelni. :-) Szerencsére szombaton olyan idő volt, hogy még ezt is meg lehetett tenni. Ahogy az egyik klubtársam találóan megjegyezte, olyan idő volt, hogy lejönni volt nehéz, nem pedig fenn maradni..
 

komment

Címkék: blog siklóernyő csörlés

süti beállítások módosítása