HTML

Ernyőblog

Botcsinálta kezdő siklóernyős szenvedelmei..

Linkblog

Nagy repülés

2011.09.16. 11:12 :: Sparhelt

Tegnap előre bejelentett csörlés hirdettek Gödöllőn. A szél erősnek tűnt, de nem repülhetetlenül. A kezdeti pár emberhez újabbak csapódtak idővel és mire rászántam magam az indulásra, már szép számmal gyülekeztek az emberek - igaz, jobbára csak kezdők. (Jó tudni azt, hogy vannak nálam kezdőbbek is!) Az oktatómtól felszállási engedélyt kaptam, így első repülőként alkalmam nyílt arra, hogy kitapogassam mások előtt az eget. Vittem magammal kamerát is, de a variót sajnos otthon hagytam - pedig utólag nézve jól jött volna, mert jó tudni, mi hány méter. A befúvás összeborzolta a kiterített ernyőm, amikor már hozzá voltam kötve a csörlősautóhoz és amikor a többiek kiborzolták, a szél álló helyzetből elemelt a földtől és már azelőtt repültem, hogy az autó elindult volna. Kicsit rögös úton, de állandóan emelkedtem és a pálya végén olyan magasan voltam, ahol eddig még alig. A szél fenn is erős volt, dobált is kissé, és alig valamivel volt kevesebb, mint a vízszintes sebességem, így gyakorlatilag egyhelyben álltam. volt alkalom a nézelődésre! Nem akartam nagyon hátrasodródni és az erdő mögül kilométereket gyalogolni, így módjával fordulóztam csak. Viszont magasságot veszíteni nem nagyon akart az ernyő. Próbálkoztam fülcsukással és egy bátortalan B-Stall-al is, de ahogy szembeálltam a széllel, visszaemelt újra magasba, elvéve az addig elért süllyedést. Mivel nem volt nálam varió, féltem, hogy túl magasan vagyok - azt hiszem akkor jutott eszembe az, hogy vajon hogyan fogok lejutni. Szinte tetszőleges időt fent tudtam volna maradni - Peti azt mondta, hogy valószínűleg hullámrepülhettem - erre utalt a látott felhőkép is - ami persze nekem nem mondott semmit (egyelőre). Kitartó munkával több mint 20 perc repülés után leküzdöttem magam a földre. Másodjára repülve a szél már jelentősen csillapodott, így nem is tartott annyira a levegő, bár az elsodródás ellen így is küzdenem kellett. A lábgyorsítót nem is használtam, pedig most nem felejtettem el bekötni sem. Az első repülésről nem készült film, mert ugyan be volt kapcsolva a kamera, de nem vettem észre, hogy fénykép állásban maradt, így a start előtt készítettem egy felvételt, a várva várt film helyett. A második repülésem lett megörökítve, de a kamera helyzete miatt csak 90 fokkal elfordítva látható és hátrafelé - viszont szó se róla, így igen érdekes látvány. Kíváncsi lennék, hogy youtube-on hogy mutatna?
 

komment

Címkék: blog kamera siklóernyő csörlés

süti beállítások módosítása